Regulamin sprzedaży i płatności Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie – system biletowy
§1 [Postanowienia ogólne]
- Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin) określa ogólne warunki sprzedaży biletów przez Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, w tym za pośrednictwem strony internetowej https://bilety.uafm.edu.pl, a także zasady zawierania pomiędzy Uniwersytetem, a klientami umów sprzedaży przy wykorzystaniu systemu elektronicznego oraz strony internetowej https://bilety.uafm.edu.pl.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem i niniejszym regulaminem.
- Zakup biletu przez system biletowy oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
- Wstęp na spektakl jest możliwy tylko po okazaniu biletu i jego weryfikacji.
§2 [Definicje]
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Kupującym – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu biletu oferowanego przez Uniwersytet dla siebie lub osób trzecich, zarówno w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument), jak i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej (przedsiębiorca);
2) Spektaklu – spektakle i wydarzenia artystyczne pozostające w repertuarze Uniwersytetu;
3) Systemie biletowym – moduł na stronie internetowej Uniwersytetu służący do zakupu biletów wstępu bezpośrednio ze strony internetowej Uniwersytetu;
4) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin;
5) Uczelni/Uniwersytecie – należy przez to rozumieć Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie z siedzibą w Krakowie (30-705) przy ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, wpisanym do Ewidencji uczelni niepublicznych pod numerem: 242, NIP: 6762134096, REGON: 357129941, tel.: 12 2524650, e-mail: rektorat@uafm.edu.pl.
§3 [Zasady sprzedaży biletów w Systemie biletowym]
- System biletowy służy wyłącznie do zakupu biletów przez Internet.
- W Systemie biletowym można kupić bilety w cenie normalnej i w cenie ulgowej.
- Osoby, które zakupiły w Systemie biletowym bilety ulgowe, zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki przed wejściem na Spektakl. Bilety ulgowe bez okazania prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na Spektakl.
- Sprzedaż biletów w Systemie biletowym odbywa się zgodnie z procedurą:
a. wybrania właściwego Spektaklu, daty i godziny;
b. dokonania wyboru miejsc i ceny biletów;
c. dokonania zamówienia on-line poprzez przycisk kup bilet;
d. wypełnienia formularza i niezbędnych danych;
e. uiszczenia zapłaty za zamówienie przez system płatności Przelewy24.pl;
f. otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez niego adres e-mail;
g. w przypadku zadeklarowania chęci otrzymania faktury VAT, Kupujący zobowiązany jest podczas zamawiania zaznaczyć opcję faktura i podać wszystkie poprawne dane, niezbędne do jej wystawienia;
h. w momencie potwierdzenia przez Przelewy24.pl przyjęcia płatności, na adres e-mailowy, wskazany przez Kupującego zostaje przesyłany bilet elektroniczny do samodzielnego wydruku lub okazania w urządzeniu mobilnym. Każdy bilet zawiera indywidualny kod generowany elektronicznie, znany tylko Kupującemu. - Płatność w Systemie biletowym obsługiwana jest za pośrednictwem systemu Przelewy24, którego właścicielem jest spółka PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4 737 100,00 zł, w całości opłaconym, w oparciu o zawartą z Uczelnią umowę.
- Przerwanie procesu zakupu biletów na jakimkolwiek jego etapie powoduje automatyczne anulowanie rozpoczętej transakcji.
- Ceny biletów zawierają podatek VAT. Koszt transakcji obejmuje prowizję serwisu płatniczego Przelewy24.pl.
- Sprzedaż biletów w Systemie biletowym kończy się 1 godzinę przed terminem (godziną) Spektaklu. Uniwersytet zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia sprzedaży w Systemie biletowym.
§4 [Odpowiedzialność]
Uniwersytet nie ponosi odpowiedzialności za:
a. skutki podania przez Kupującego nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu rejestracyjnym;
b. uszkodzenie lub zgubienie biletu przez Kupującego;
c. zakłócenia w funkcjonowaniu Systemu sprzedaży biletów, sieci Internet lub innych elementów infrastruktury technicznej, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów przez Kupującego;
d. wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego www.przelewy24.pl;
e. zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu strony spowodowane działanie siły wyższej, bezprawnym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością infrastruktury Strony z infrastrukturą techniczną Kupującego.
§5 [Odstąpienie od Umowy, zamiana biletów]
- W oparciu o art. 38 pkt 12 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniem rozrywkowym i kulturalnym. W związku z tym Uniwersytet nie przyjmuje zwrotów biletów zakupionych przez System biletowy.
- Zakupione bilety podlegają zwrotowi tylko w przypadku odwołania Spektaklu. Uniwersytet będzie dokonywał zwrotu wpłaconej kwoty, stanowiącej wartość zakupionego biletu (cena widniejąca na bilecie, z pominięciem opłaty prowizyjnej systemu Przelewy24), w terminie 14 dni po odwołanym Spektaklu.
- Aby otrzymać zwrot za zakupione bilety, o którym mowa w ust. 2 powyżej, należy przesłać bilet elektroniczny (w przypadku posiadania faktury – kopię faktury) na adres e-mail Uniwersytetu: biletyreklamacje@uafm.edu.pl oraz dołączyć następujące informacje: imię i nazwisko Kupującego, numer transakcji, numer konta bankowego na który ma być dokonany zwrot.
§6 [Informacje dla widzów]
- Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Widzowie spóźnieni nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy (o ile w danym Spektaklu przewidziano przerwę).
- Na widowni obowiązuje absolutny zakaz spożywania jedzenia i napojów.
- Zabronione jest nagrywanie, fotografowanie, korzystanie z telefonów komórkowych, tabletów i innych urządzeń mogących zakłócać przebieg lub odbiór Spektaklu.
- W przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu lub stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa uczestników wydarzenia, osoba naruszająca zasady może zostać poproszona o opuszczenie widowni, bez prawa do zwrotu kosztów biletu.
- Uniwersytet ma prawo odmówić wejścia na widownię osobie zachowującej się niezgodnie z ustalonymi zasadami, w tym w stanie nietrzeźwości lub po zażyciu środków odurzających.
§7 [Reklamacje]
- Kupującemu przysługuje prawo zgłaszania reklamacji w każdym przypadku, w tym w przypadku nieodbycia się Spektaklu oraz w związku z funkcjonowaniem strony lub realizacją usługi.
- Reklamacje można składać:
a. drogą elektroniczną na adres: biletyreklamacje@uafm.edu.pl,
b. pisemnie na adres Uniwersytetu. - Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Kupującego, numer zamówienia, opis zgłaszanej nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
- Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od dnia ich otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Uniwersytet wezwie Kupującego do ich uzupełnienia w niezbędnym zakresie, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji ulega zawieszeniu do czasu skutecznego uzupełnienia braków.
- Uniwersytet zastrzega sobie prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania w przypadku, gdy reklamacja została złożona po terminie lub nie zawiera danych umożliwiających identyfikację Kupującego.
- Kupujący zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji w formie elektronicznej, na podany adres e-mail lub w formie pisemnej.
§8 [Dane osobowe]
- Administratorem danych osobowych Kupujących jest Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, z adresem przy ul. przy ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705, wpisanym do Ewidencji uczelni niepublicznych pod numerem: 242, posiadającym
NIP: 6762134096, REGON: 357129941. - W sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych oraz korzystaniem z przysługujących praw można się skontaktować z Uniwersytetem za pośrednictwem adresu
e-mail: iodo@uafm.edu.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej, na adres Uniwersytetu. - Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez Uniwersytet w celu realizacji umowy sprzedaży.
- Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych Kupującego jest:
a. art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,
b. art. 6 ust. 1 lit. c RODO – niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego związanego z zachowaniem dokumentacji wymaganej przez przepisy prawa podatkowego,
c. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu przedsiębiorstwa jako dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku, gdy Kupującym jest osoba prawna – zapewnienie prawidłowej identyfikacji stron. - Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia, jak i do prawidłowej realizacji umowy.
- Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a po tym okresie przez okres wskazany odpowiednimi przepisami prawa.
- Dane osobowe Kupującego mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Uniwersytetem w celach związanych z obsługą i wykonaniem umowy oraz dochodzeniem bądź obroną przed roszczeniami, upoważnionym podmiotom, w szczególności organom władzy publicznej, na pisemny wniosek, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów prawa.
- Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
- Dane osobowe Kupującego nie będą przekazywane do państw trzecich znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym ani do organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
- Kupującemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jako organu nadzorującego przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.
§9 [Postanowienia końcowe]
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Uniwersytetu pod adresem: bilety.uafm.edu.pl.
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez mediację, arbitraż konsumencki lub pomoc organizacji konsumenckich.
- Szczegółowe informacje na temat dostępnych procedur znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
- W przypadku Kupujących niebędących konsumentami, wszelkie spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Uniwersytetu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają polskie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Uczelnia zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu.
- O zaistniałych zmianach Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie w trakcie zakupu adres e-mail.
- Regulamin obowiązuje od dnia 21 października 2025 r.