Regulamin sprzedaży i płatności Uniwersytetu Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie – system biletowy

§1 [Postanowienia ogólne]

  1. Niniejszy regulamin (dalej jako: Regulamin) określa ogólne warunki sprzedaży biletów przez Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, w tym za pośrednictwem strony internetowej https://bilety.uafm.edu.pl, a także zasady zawierania pomiędzy Uniwersytetem, a klientami umów sprzedaży przy wykorzystaniu systemu elektronicznego oraz strony internetowej https://bilety.uafm.edu.pl.
  2. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem i niniejszym regulaminem.
  3. Zakup biletu przez system biletowy oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
  4. Wstęp na spektakl jest możliwy tylko po okazaniu biletu i jego weryfikacji.

§2 [Definicje]
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Kupującym – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu biletu oferowanego przez Uniwersytet dla siebie lub osób trzecich, zarówno w celu niezwiązanym bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową (konsument), jak i w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej (przedsiębiorca);
2) Spektaklu – spektakle i wydarzenia artystyczne pozostające w repertuarze Uniwersytetu;
3) Systemie biletowym – moduł na stronie internetowej Uniwersytetu służący do zakupu biletów wstępu bezpośrednio ze strony internetowej Uniwersytetu;
4) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin;
5) Uczelni/Uniwersytecie – należy przez to rozumieć Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie z siedzibą w Krakowie (30-705) przy ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, wpisanym do Ewidencji uczelni niepublicznych pod numerem: 242, NIP: 6762134096, REGON: 357129941, tel.: 12 2524650, e-mail: rektorat@uafm.edu.pl.

§3 [Zasady sprzedaży biletów w Systemie biletowym]

  1. System biletowy służy wyłącznie do zakupu biletów przez Internet.
  2. W Systemie biletowym można kupić bilety w cenie normalnej i w cenie ulgowej.
  3. Osoby, które zakupiły w Systemie biletowym bilety ulgowe, zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki przed wejściem na Spektakl. Bilety ulgowe bez okazania prawa do ulgi nie uprawniają do wejścia na Spektakl.
  4. Sprzedaż biletów w Systemie biletowym odbywa się zgodnie z procedurą:
    a. wybrania właściwego Spektaklu, daty i godziny;
    b. dokonania wyboru miejsc i ceny biletów;
    c. dokonania zamówienia on-line poprzez przycisk kup bilet;
    d. wypełnienia formularza i niezbędnych danych;
    e. uiszczenia zapłaty za zamówienie przez system płatności Przelewy24.pl;
    f. otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez niego adres e-mail;
    g. w przypadku zadeklarowania chęci otrzymania faktury VAT, Kupujący zobowiązany jest podczas zamawiania zaznaczyć opcję faktura i podać wszystkie poprawne dane, niezbędne do jej wystawienia;
    h. w momencie potwierdzenia przez Przelewy24.pl przyjęcia płatności, na adres e-mailowy, wskazany przez Kupującego zostaje przesyłany bilet elektroniczny do samodzielnego wydruku lub okazania w urządzeniu mobilnym. Każdy bilet zawiera indywidualny kod generowany elektronicznie, znany tylko Kupującemu.
  5. Płatność w Systemie biletowym obsługiwana jest za pośrednictwem systemu Przelewy24, którego właścicielem jest spółka PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Pastelowej 8, 60-198 Poznań, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4 737 100,00 zł, w całości opłaconym, w oparciu o zawartą z Uczelnią umowę.
  6. Przerwanie procesu zakupu biletów na jakimkolwiek jego etapie powoduje automatyczne anulowanie rozpoczętej transakcji.
  7. Ceny biletów zawierają podatek VAT. Koszt transakcji obejmuje prowizję serwisu płatniczego Przelewy24.pl.
  8. Sprzedaż biletów w Systemie biletowym kończy się 1 godzinę przed terminem (godziną) Spektaklu. Uniwersytet zastrzega sobie prawo do wcześniejszego zakończenia sprzedaży w Systemie biletowym.

§4 [Odpowiedzialność]
Uniwersytet nie ponosi odpowiedzialności za:
a. skutki podania przez Kupującego nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu rejestracyjnym;
b. uszkodzenie lub zgubienie biletu przez Kupującego;
c. zakłócenia w funkcjonowaniu Systemu sprzedaży biletów, sieci Internet lub innych elementów infrastruktury technicznej, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów przez Kupującego;
d. wszelkie konsekwencje wynikające z nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu płatniczego www.przelewy24.pl;
e. zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu strony spowodowane działanie siły wyższej, bezprawnym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością infrastruktury Strony z infrastrukturą techniczną Kupującego.

§5 [Odstąpienie od Umowy, zamiana biletów]

  1. W oparciu o art. 38 pkt 12 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniem rozrywkowym i kulturalnym. W związku z tym Uniwersytet nie przyjmuje zwrotów biletów zakupionych przez System biletowy.
  2. Zakupione bilety podlegają zwrotowi tylko w przypadku odwołania Spektaklu. Uniwersytet będzie dokonywał zwrotu wpłaconej kwoty, stanowiącej wartość zakupionego biletu (cena widniejąca na bilecie, z pominięciem opłaty prowizyjnej systemu Przelewy24), w terminie 14 dni po odwołanym Spektaklu.
  3. Aby otrzymać zwrot za zakupione bilety, o którym mowa w ust. 2 powyżej, należy przesłać bilet elektroniczny (w przypadku posiadania faktury – kopię faktury) na adres e-mail Uniwersytetu: biletyreklamacje@uafm.edu.pl oraz dołączyć następujące informacje: imię i nazwisko Kupującego, numer transakcji, numer konta bankowego na który ma być dokonany zwrot.

§6 [Informacje dla widzów]

  1. Spektakle rozpoczynają się punktualnie. Widzowie spóźnieni nie będą wpuszczani na widownię aż do przerwy (o ile w danym Spektaklu przewidziano przerwę).
  2. Na widowni obowiązuje absolutny zakaz spożywania jedzenia i napojów.
  3. Zabronione jest nagrywanie, fotografowanie, korzystanie z telefonów komórkowych, tabletów i innych urządzeń mogących zakłócać przebieg lub odbiór Spektaklu.
  4. W przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu lub stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa uczestników wydarzenia, osoba naruszająca zasady może zostać poproszona o opuszczenie widowni, bez prawa do zwrotu kosztów biletu.
  5. Uniwersytet ma prawo odmówić wejścia na widownię osobie zachowującej się niezgodnie z ustalonymi zasadami, w tym w stanie nietrzeźwości lub po zażyciu środków odurzających.

§7 [Reklamacje]

  1. Kupującemu przysługuje prawo zgłaszania reklamacji w każdym przypadku, w tym w przypadku nieodbycia się Spektaklu oraz w związku z funkcjonowaniem strony lub realizacją usługi.
  2. Reklamacje można składać:
    a. drogą elektroniczną na adres: biletyreklamacje@uafm.edu.pl,
    b. pisemnie na adres Uniwersytetu.
  3. Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Kupującego, numer zamówienia, opis zgłaszanej nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
  4. Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od dnia ich otrzymania. W przypadku braków w reklamacji Uniwersytet wezwie Kupującego do ich uzupełnienia w niezbędnym zakresie, w terminie 7 dni od daty otrzymania wezwania. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji ulega zawieszeniu do czasu skutecznego uzupełnienia braków.
  5. Uniwersytet zastrzega sobie prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania w przypadku, gdy reklamacja została złożona po terminie lub nie zawiera danych umożliwiających identyfikację Kupującego.
  6. Kupujący zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji w formie elektronicznej, na podany adres e-mail lub w formie pisemnej.

§8 [Dane osobowe]

  1. Administratorem danych osobowych Kupujących jest Uniwersytet Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie, z adresem przy ul. przy ul. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego 1, 30-705, wpisanym do Ewidencji uczelni niepublicznych pod numerem: 242, posiadającym
    NIP: 6762134096, REGON: 357129941.
  2. W sprawach związanych z ochroną i przetwarzaniem danych osobowych oraz korzystaniem z przysługujących praw można się skontaktować z Uniwersytetem za pośrednictwem adresu
    e-mail: iodo@uafm.edu.pl lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej, na adres Uniwersytetu.
  3. Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez Uniwersytet w celu realizacji umowy sprzedaży.
  4. Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych Kupującego jest:
    a. art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,
    b. art. 6 ust. 1 lit. c RODO – niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego związanego z zachowaniem dokumentacji wymaganej przez przepisy prawa podatkowego,
    c. art. 6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność do realizacji prawnie uzasadnionego interesu przedsiębiorstwa jako dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, a w przypadku, gdy Kupującym jest osoba prawna – zapewnienie prawidłowej identyfikacji stron.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia, jak i do prawidłowej realizacji umowy.
  6. Dane osobowe Kupującego będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a po tym okresie przez okres wskazany odpowiednimi przepisami prawa.
  7. Dane osobowe Kupującego mogą być przekazywane podmiotom współpracującym z Uniwersytetem w celach związanych z obsługą i wykonaniem umowy oraz dochodzeniem bądź obroną przed roszczeniami, upoważnionym podmiotom, w szczególności organom władzy publicznej, na pisemny wniosek, jeżeli obowiązek taki wynika z przepisów prawa.
  8. Kupujący ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
  9. Dane osobowe Kupującego nie będą przekazywane do państw trzecich znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym ani do organizacji międzynarodowych.
  10. Dane osobowe nie będą poddane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
  11. Kupującemu przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych jako organu nadzorującego przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony danych osobowych.

§9 [Postanowienia końcowe]

  1. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Uniwersytetu pod adresem: bilety.uafm.edu.pl.
  2. Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności poprzez mediację, arbitraż konsumencki lub pomoc organizacji konsumenckich.
  3. Szczegółowe informacje na temat dostępnych procedur znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
  4. W przypadku Kupujących niebędących konsumentami, wszelkie spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Uniwersytetu.
  5. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają polskie przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  6. Uczelnia zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu.
  7. O zaistniałych zmianach Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie w trakcie zakupu adres e-mail.
  8. Regulamin obowiązuje od dnia 21 października 2025 r.
Bilety
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.